Dovolená 2017 (Česká republika)

1.den

Rozhodli jsme se, že znovu vyzkoušíme dovolenou v karavanu. Minule jsme byli nadšeni, cesta umožňovala volnost v ubytování, vzít sebou Nera (náš pes), být “blíže” k přírodě. Tak tedy šup do půjčovny a přivést karavan na zahradu….

Cíl – Jižní Morava. Nakonec jsme vybrali kemp U vody v Dolních Věstonicích. Prvně jsme měli zapojen karavan za Hondou. Ačkoliv papírově měla Honda o dost více koní vůči Octavii, tak ty koně se někde asi zašívaly a nechtěly makat :-). Tedy ani 155 HP není na žádné závodění a určitě se nedá s 1.5 tunovým nákladem předjíždět v kopcích. Zvolili jsme cestu mimo dálnice, což po čase nás přestalo bavit a za Brnem jsme na tu dálnici najeli.

Kemp není špatný, ubytování proběhlo v pořádku a tak jsme se večer vydali na procházku kolem Novomlýnské nádrže. Kolem pobřeží jsou minimálně dva kempy a je zajímavé, že řada pozemků je vlastněna místními, kteří zde mají nastálo umístěné karavany.

2.den

Druhý den jsme se rozdělili na dvě skupiny. První skupina se byla chlapská – Petr, Tomáš a Honza, druhá skupina byla smíšená – Silva a Nero :-). Cílem bylo dosáhnout Lednicko-valtický areál, přičemž první skupina na kole, druhá autem. Nejedná se o náročnou trasu, velká část je mimo hlavní cesty a po rovině. Zvlášt cesta kolem Nových mlýnů byla nádherná.

Cestou se musel samozřejmě dodržovat pitný režim.

Zahrady byly nádherně upravené, zahradníci kolem nás jezdili a snažili se zdokonalit dokonalé. Silva s klukama šla nakonec na malý okruh a Petr zůstal s Nerošem.

A cesta na kole zpět? No samozřejmě zase je nutno doplnit tekutiny :-).

3.den

I následující den jsme se vrátili do Lednicko-valtického areálu. Tentokrát jsem si zvolili Minaret a Janův hrad. Asi tam každý byl, ale tyto památky se nemohou vynechat.

A po večeři jsme zašli s Tomášem do centra Dolních Věstonic zkusit vyfotit něco v noci.

4.den

Jelikož jsme stále ještě neprohlédli všechny památky, tak i čtvrtý den byl stráven v Lednicko-valtickém areálu. Začali jsme návštěvou Tří Grácií.

Pokračovali jsme na Belvedér.

Následně přes les jsme dorazili k Rendez-vous.

Na oběd pak do Valtic. Zde doporučujeme – Keltská středověká krčma v jedné z bočních ulic na náměstí.

A z Valtic je to pouze kousek ke Kolonádě na Reistně.

Večer jsme museli zajít k Venuši a Nero z toho byl dost unaven. Šli jsme si v klidu lehnout, po několika partičkách karet. Nikdo z nás nečekal, že nás za dvě hodinky probudí bouřka, jakou jsme ještě v kempu nezažili. Myslím, že na tento zážitek si všichni vzpomeneme i po mnoha letech.

5.den

Na poslední den padla volba na Mikulov. Je to město, které nás vždy vítá během návratu ze zahraničních cest, kdy zámek je vidět z velké vzdálenosti v Rakousku. Cestou nahoru na zámek jsme nakoukli do zrekonstruované synagogy. Silva s klukama zvolila prohlídku zámku, zatímco Petr s Nerem procházel okolí zámku, především zahrady.

Video:

This entry was posted in Blog. Bookmark the permalink.